EYLÜL
|
|
- Eko-okul komitesinin oluşturulması
- Zümrelerin yıllık planlarında konuya ilişkin etkinliklere yer vermesi
- Eko Okul programının yeni katılan öğretmen ve öğrencilere tanıtılması
- Eko-Okul eylem planının hazırlanması
|
- Koordinatör Öğretmenler
- Eko-tim
- Bütün zümreler
|
EKİM
|
|
- Okulun web sitesinde eko-okullar konusunun, eylem planının, Eko-timin paylaşılması
- Eko-ilke'nin okulun bir çok yerinde olmasının sağlanması
- Eko-okul panosunun güncellenmesi
- Eko-Tim öğrencileriyle birlikte okul içindeki muslukların kontrol edilerek, bozuk musluk tespiti yapılması ve varsa okul idaresine bildirilmesi.
- Su sayaçlarının takibine başlanması
- Suyun önemine ilişkin sözlerin öğrenciler tarafından araştırılması ve bulunan sözlerin resimlerle desteklenerek okulun canlı alanlarında yıl boyu sabitlenmesi
- "Su Olmasaydı?" konulu resim ve pankart çalışması 5. SINIFLAR
|
- Koordinatör Öğretmenler
- Eko-tim
- Görsel Sanatlar öğretmeni
|
KASIM
|
|
- Tişört çalışması(6.sınıflar)
- "Su Tasarrufu Nedir?, Nasıl Yapılır?, Neden Yapılır?" sorularının tüm sınıflarda tartışılması.
- "Su Yaşamdır" konulu afiş yarışması(7.sınıflar)
- Kullanılmış suyun yeniden kullanımı (pano ve araştırma)
- "KÜÇÜK SU DAMLASININ MACERA DOLU YOLCULUĞU " tiyatro çalışmalarına başlanması.(eko-tim)
- Sınıfta Çiçek Yetiştirme Etkinliğinin yapılması
- Evde ve okulda fatura takibi yapılması ve su kullanımına dikkat ettikten
sonra yeniden fatura kontrolünün tekrarlanması
|
- Koordinatör Öğretmenler
- Eko-tim
- Görsel Sanatlar öğretmeni
|
ARALIK
|
|
- "Su" konulu konferans (Tüm. Sınıflar)
-Su nasıl kirlenir?
- Temizlik maddeleri, deterjanla (ev, okul, vb.)
- Hava kirliliğinin suya etkisi (asit yağmuru)
-Yeryüzü suları
- Tuzlu sular (denizler, okyanuslar)
- Tatlı sular (akarsular, göller…vb.)
- Yer altı suları ve önemi
- Atık malzemelerden yararlanarak su canlılarını gösteren yeni yıl kartları tasarımı eko-tim
- Su Döngüsünün sergilenmesi
- "Su tasarrufu" konulu anketin hazırlanması.
- "Atık Yağların Doğaya Verdiği Zarar" konulu sunumun tüm sınıflarda izletilmesi ve tartışılması.
|
- Koordinatör Öğretmenler
- Eko-tim
- Görsel Sanatlar öğretmeni
- Türkçe Öğretmenleri
|
OCAK
|
|
- Dünya üzerindeki su politikalarının ve susuzluk çeken ülkelerin araştırılması, panoda sergilenmesi (eko-tim)
- SU ARITMA TESİSİ ne gezi düzenlenmesi.
Suyun kullanım alanları hakkında bilgilenme
Su kaynaklarının verimli kullanılması
|
- Koordinatör Öğretmenler
- Eko-tim
- Görsel Sanatlar öğretmeni
- Türkçe Öğretmenleri
|
ŞUBAT
|
|
- Velilere "su" konulu seminer düzenlenmesi
- Tüm sınıflarda sınıf öğretmenleri tarafından
"Türkiye'deki Barajlarımız, Barajlar Ne İçin
Yapılır?"konuları ile ilgili bilgi aktarımı
yapılması.
|
- Koordinatör Öğretmenler
- Eko-tim
- Fen Bilgisi Öğretmenleri
|
MART
|
|
- "22 Mart Dünya Su Günü" etkinlikleri
- "Kentimizin suyu nereden geliyor?" En yakınımızdaki baraj hakkında bilgilenme
- Baraj gezisi(eko-tim)
- "Su" ile ilgili kamu kuruluşları hakkında bilgilenme (Sular idaresi/yerel birimlerine grup gezisi- söyleşi)
- 21 Mart Orman Haftası ile ilgili proje çalışmalarının yapılması (Eko-tim ile saksıda çiçek dikimi)
- "Tüm sınıflarda "Tıptıp İle Şıpşıp" adlı hikayenin okunması ve suyun yolculuğu hakkında sohbet edilmesi
|
- Koordinatör Öğretmenler
- Eko-tim
- Görsel Sanatlar öğretmeni
|
NİSAN
|
|
- Erozyon hakkında bilgi ve erozyon deneyi(5.sınıflar)
- "SU TASARRUFU" anketinin velilere uygulanması. Sonuçlarının panoda sergilenmesi.
- Koordinatör Öğretmenler
- Eko-tim
- Görsel Sanatlar öğretmeni
- Fen Bilgisi Öğretmenleri
|
|
MAYIS -HAZİRAN
|
|
- "KÜÇÜK SU DAMLASININ MACERA DOLU YOLCULUĞU " tiyatromuzun sergilenmesi.
- 5 Haziran Dünya Çevre Günü kutlamalarının yapılması
- Yıl içinde yapılan tüm çalışmaların sunum haline getirilerek sergilenmesi
- Eko-Okullar Şenliği Hazırlıkları
|
• Koordinatör Öğretmenler
• Eko-tim
• Görsel Sanatlar öğretmeni
|